11.11.21

103 lata temu

To był wyjątkowy poranny spacer z Dinusiem. Taki codzienny relaks przy pomniku Marszałka Piłsudskiego, lecz ... niecodzienne spotkanie, bo i okoliczność niecodzienna. Pan Prezydent Gliwic, Adam Neumann wraz z ekipą spotkali się, narazie nieoficjalnie, pod pomnikiem Marszałka. Poprosili mnie o zrobienie kilku zdjęć. Uczyniłam to z prawdziwą przyjemnością. Byłam wzruszona, gdy zaproponowali mi wspólne zdjęcia, pytając, czy mogą je umieścić na portalach społecznościowych. Na fotografiach razem z Dinusiem uwidocznieni będziemy w towarzystwie pana Prezydenta i jego najbliższych współpracowników. 

Oficjalne uroczystości odbędą się w tym miejscu o godz. 14.30.  "Dzisiaj mamy wielkie święto narodu, święto radości po długiej, ciężkiej nocy cierpień" - tak zaczął swoje przemówienie do Sejmu Ustawodawczego Józef Piłsudski, naczelnik państwa, kiedy pierwszy parlament II Rzeczypospolitej rozpoczynał swoje obrady. Takie zwyczajne słowa w tak niezwyczajnym czasie. 

8 komentarzy:

  1. Anonimowy12.11.21

    Szkoda, ze to piekne swieto jest wykorzystywane na demonstracje nacjonalizmu i innych podlych izmow. I to nie tylko w stolicy, ale i malym Kaliszu. Mnie sie marzy radosny festyn ze spiewem i krociutkimi wystapieniami. W koncu to r a d o s n a rocznica a nie okazja do demonstrowania nienawisci. A gdzie zdjecia? 1-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdą jest, że dziś już niewiele radości w naszym narodzie, lecz uroczystość w Gliwicach przebiegła spokojnie, bez żadnych burd i ekscesów. Radość ta minęła z chwilą zmiany ustroju. Szkoda. Zdjęcia robiłam nie ze swojego aparatu, muszę więc czekać na pojawienie się ich w gazecie "Gliwice" - w najbliższy poniedziałek.

      Usuń
  2. Anonimowy12.11.21

    Pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie odpozdrawiam Małgosiu 💋

      Usuń
    2. Anonimowy13.11.21

      Nie podpisalam tekstu stad pozdrowienia. U nas spokojnie, ale tu PIS ma niewiele do gadania. Malgosia.

      Usuń
  3. Brawo Wrocław! 👍

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że w wiekszości miast Świeto Niepodległości obchodzono spokojnie, to znaczy, że potrafimy, kiedy chcemy być odpowiedzialni. Pozdrawiam, przytulam. Posyłam ciepły uśmiech ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje słowa Daguniu przypomniały mi myśl zawartą w piosence Niemena: "Lecz ludzi dobrej woli jest więcej..." I ja też "mocno wierzę w to" 💗💓💓

      Usuń